Istoria Bridgestone

Rădăcinile Bridgestone datează de la înfiinţarea Bridgestone Tire Co, Ltd., în 1931. Fondatorul Shojiro Ishibashi era deja un om de afaceri de succes, datorită creării de Jika-tabi (sosete cu talpa de cauciuc utilizate ca pantofii de lucru) şi a comerţului de pantofi din cauciuc infloritor in acea vreme.

Vehiculele de pasageri devenisera tot mai populare, iar Ishibashi dandu-si seama de potenţialul în furnizarea de anvelope pentru acest nou mod de transport, a luat veniturile din afacerea de familie pentru a începe o afacere cu anvelope, o industrie ce nu exista in Japonia. Ishibashi a folosit o traducere în engleză a numelui său, „pod de piatră”, pentru a numi noua sa societate.

Prima anvelopa Bridgestone a fost produsa pe 9 aprilie 1930, de către "Tabi", Japonia, divizia de cauciucuri. Aproximativ la un an de la prima anvelopa creata, adica la 1 martie 1931, fondatorul Shojiro Ishibashi, a stabilit sediul firmei Bridgestone Tire Co, Ltd. în oraşul Kurume, Fukuoka.
Bridgestone Tire Co, Ltd. s-a concentrat pe fabricarea anvelopelor bazate exclusiv pe tehnologie japoneză. În primii ani, compania a trecut prin multe provocări în domeniul tehnologiei, producţiei şi vânzărilor.

Compania si-a îmbunătăţit rapid calitatea şi afacerea s-a extins rapid, atât pe plan intern, cat şi pe plan extern, anvelopele Bridgestone devenind cunoscute in intreaga lumea.
In timpul celui de-al II-lea razboi mondial (1941-1945) toata productia de anvelope Bridgestone a fost folosita pentru acoperirea nevoilor militare ale Japoniei. In 1945, deşi s-a sfârşit conflictul armat, compania a fost direct afectata de război, confruntandu-se cu o provocare: reconstruirea fabricilor afectate de bombardament.

În 1951, Bridgestone a fost prima companie din Japonia care a inceput vanzarea de anvelope cu centura dubla din otel , si care a demarat un proiect de cinci ani pentru retehnologizare. Tot in 1951 Bridgestone a deschis o altă clădire în Kyobashi, Tokyo, care astazi, conţine Muzeul Bridgestone. Vanzarile au depasit zece miliarde de yeni în 1953, fapt ce a propulsat compania Bridgestone printre performerii industriei din Japonia. Apoi, la 6 ani după, compania a inceput sa vanda anvelope cu ranforsare din nailon.


În 1961, Bridgestone a fost listata la bursă – cu aceasta ocazie adoptand o nouă echipa manageriala, cu Shojiro Ishibashi ca preşedinte, şi Ishibashi Kanichiro ca CEO. Pentru Bridgestone, anii '60 au constituit o perioada de expansiune externa care a inclus si construirea unei fabrici in S.U.A., in 1967, pentru a sprijini vanzarile companiei pe continentul american.

 

Ca parte a acestei strategii de dezvoltare, Bridgestone a cumparat fabrica de anvelope Firestone & Rubber Company, din Tennessee, care a devenit prima fabrica de producţie a companiei în America de Nord. Bridgestone a început producţia de anvelope de camioane şi autobuze în 1983. Cumpararea companiei Tire & Rubber Company, a transformat Bridgestone intr-unul dintre cei mai mari producatori de anvelope din lume alaturi de Michelin. Achiziţionarea Firestone, a contribuit la extinderea unitatilor de productie Bridgestone în America de Nord, America Centrală si de Sud, Europa si Oceania.

In 1995, Bridgestone a reintrodus brandul Firestone în cursa de 500 de mile de la Indianapolis şi in cursele Indy Car, doua dintre cele mai faimoase curse din America la momentul respectiv. In 1997, anvelopele Bridgestone au fost folosite in cursele de Formula 1.

Noi unităţi de producţie au fost deschise în Thailanda, India, Polonia, China, Statele Unite şi alte ţări, compania continuand extinderea la nivel global.

Anvelopele Bridgestone sunt  comercializate de catre compania B&T Anvelope Timisoara, iar detalii despre calitatile acestora se pot vizualiza accesand www.bandt.ro.