Istoria Michelin

Marca de anvelope Michelin este cunoscuta in toata lumea, fiind considerata una din cele mai bune si eficiente anvelope de pe piata. Prin intermediul companiei B&T Anvelope Timisoara puteti achizitiona, dintr-o gama larga de produse Michelin, setul de anvelope ce va asigura siguranta si eficienta autotorismului dumneavoastra.

Michelin sau SCA Compagnie Générale des Etablissements Michelin este un producător de anvelope cu sediul in Clermont-Ferrand, în regiunea Auvergne din Franţa. Acesta este unul din cei mai mari producatori de anvelope din lume, împreună cu Bridgestone. Pe langa marca de anvelope Michelin, compania mai detine si BFGoodrich, Kleber, Riken, Kormoran si Uniroyal (în America de Nord), ce sunt mărci de pneuri.

Doi fraţi, Edouard Michelin şi André, conduceau o fabrica de cauciuc în Clermont-Ferrand, Franţa. Într-o zi, un biciclist a cărui anvelopă pneumatica avea nevoie de reparaţii a ajuns la fabrica lor. Anvelopa a fost lipita de janta, şi a luat peste trei ore pentru a o elimina şi a o reparara. A doua zi, Edouard Michelin a luat bicicleta reparata în curtea fabricii pentru a o testa. După numai câteva sute de metri, anvelopa s-a defectat din nou. În ciuda acestui regres, Édouard a fost entuziasmat de aceasta anvelopa pneumatica, asa ca el impreuna cu fratele său au lucrat la crearea propriei versiuni de anvelope, una care nu trebuia lipita de jantă. Michelin a intrat in functiune la 28 mai 1888. În 1891, a scos primul său brevet de invenţie pentru o anvelopă detaşabilă, care a fost folosita de Charles Terront să câştige prima cursa din lume de lunga distanţă pe bicicleta, turul de la 1891 Paris-Brest-Paris.

Michelin a adus o serie de inovaţii anvelopelor, inclusiv anvelopa radială, in 1946, pe atunci cunoscuta sub numele de anvelopa "X". Aceasta a fost dezvoltata cu ajutorul masinii Citroen Avant cu tractiune fata. In 1934, Michelin a introdus o anvelopă, care, in caz de perforatie, putea rula pe o anvelopă specială, cu o căptuşeală de spumă, acum cunoscut ca anvelopa run-flat (de tip auto-susţinere). În 1920 şi 1930, Michelin a facut plantatii mari de cauciuc în Vietnam.

În 1988, compania Michelin a achiziţionat diviziile de productie de cauciuc si anvelope de la BF Goodrich, companie Americana fondata in 1870. Aceasta a inclus fabrica din Norwood, Carolina de Nord care furniza pneuri pentru Programul de nava spaţială americană. Doi ani mai târziu,Michelin a cumpărat Uniroyal, Inc, infiintata in 1892 ca Compania de cauciuc din Statele Unite ale Americii. Uniroyal Australia fusese deja cumpărata de Bridgestone în 1980.

Michelin controlează, de asemenea, 90% din Taur Tires, din Ungaria, precum si Kormoran, un brand polonez. Din 1 septembrie 2008, Michelin este din nou cel mai mare producător de anvelope după ce a petrecut doi ani ca numărul doi în spatele Bridgestone. Anvelopele Michelin sunt produse în Franţa, Spania, Germania, SUA, Marea Britanie, Canada, Brazilia, Thailanda, Japonia , Italia şi alte câteva ţări. La data de 15 ianuarie 2010, Michelin a anunţat închiderea Ota, o fabrica din Japonia, care avea 380 de angajati şi se ocupa cu fabricarea de anvelope Michelin X-Ice. Producţia de anvelope X-Ice a fost mutata în Europa, America de Nord, în Asia.

Michelin a participat la MotoGP din 1972 pana in 2008. Ei au introdus anvelopele Michelin cu constructie radiala la MotoGP, în 1984, şi anvelope multi-compuse din 1994. Ei au obţinut 360 de victorii în 36 de ani.

Michelin a concurat pentru prima data într-un sezon din Formula 1 in anul1977, atunci când Renault a început dezvoltarea de masini F1 Turbo. Michelin a introdus tehnologia de anvelope radiale de Formula 1 şi a câştigat Campionatul de Formula 1 cu Brabham, înainte de a retrage în 1984.Compania a revenit in Formula 1 în 2001, furnizand anvelope companiilor Williams, Jaguar, Benetton (redenumit Renault din 2002), Prost si Minardi. Toyota F1 s-a alăturat în 2002, cu tot pneuri Michelin, şi, de asemenea, McLaren a semnat la randul ei un contract cu ei. La inceput, anvelopele Michelin au fost iniţial necompetitive, dar pana in sezonul din 2005 au fost total dominante.

Ultima cursa castigata pe anvelope Michelin în Formula 1 a fost în 2006, la Marele Premiu al Japoniei,unde Fernando Alonso a beneficiat de o problema la motorul masinii Ferrari, pilotata de Michael Schumacher.

Anvelopele Michelin au fost folosite in cursele de anduranta, cum ar fi Cursa de 24 de ore de la Le Mans şi The American Le Mans Series. În 2009, acestea au fost folosite de 41 din cele 55 de maşini înscrise la Le Mans.

Printre numeroasele invenţii Michelin, putem trece in revista anvelopa detaşabila, pneurail (o anvelopă pentru trenuri făcute pentru a rula pe şine) şi tehnologia anvelopelor radiale folosite acum în modernele anvelope "verzi”ce reduc consumul de combustibil, plus multe alte tipuri, ce sunt comercializate de catre compania B&T Anvelope Timisoara, fiind reprezentantul anvelopelor Michelin in Romania,iar detalii despre calitatile acestora se pot vizualiza accesand www.bandt.ro.