Servicii

Montare anvelope

Anvelopele cu banda de rulare directionala sunt numite astfel datorita sagetilor prezente pe latura interioara a anvelopei care prezinta directia efectiva de rulare a materialului in timpul mersului asigurandu-se, astfel, ca prin respectarea sensului de mers indicat, performantele anvelopei vor fi maxime, iar longevitatea materialului nu va fi expusa nici unui fel de risc, evitandu-se suprauzarea sau uzarea neuniforma.

 

Anvelopele cu banda de rulare unidirectionala sunt concepute sa functioneze la rulaj si sa ofere performante maxime doar in conditiile in care sunt montate pe o latura a autovehiculului prestabilita si presemnalizata prin sagetile indicatoare din interiorul anvelopei.

 

Anvelopele Run Flat – sunt cele mai populare in randul posesorilor de autovehicule si sunt prezente sub diferite titulaturi personalizate de fiecare producator in parte, cu imbunatatirile aferente generand automat si schimbarea denumirii generale de run flat, asemenea exemple fiind: Bridgestone RFT (Run Flat Tire), Dunlop DSST (Dunlop Self-Supporting Technology), Firestone RFT(Run Flat Tire), Goodyear EMT (Extended Mobility Technology), Kumho XRP, Michelin ZP (Zero Pressure), Pirelli RFT (Run Flat Technology) sau Yokohama Run Flat. Toate acestea au o caracteristica generala: faptul ca autovehiculele echipate cu respectivele anvelope pot rula in conditii maxime de securitate pe o distanta de 50 de km cu o viteza maxima de 90 km/h, cu conditia ca janta sa dispuna de sensor de monitorizare a presiunii, nerespectarea acestei caracteristici ducand practic la nesiguranta conducatorului auto si a deteriorarii anvelopei in timpul mersului.

 

Anvelopele PAX SYSTEM – sunt un concept ce apartine brand-ului Michelin – Flat. Acest producator a cautat sa imbunatateasca distanta de rulare cu o viteza asemanatoare anvelopelor Flat deja concepute si prezentate ca o solutie fiabila pentru automobile, ajungand astfel sa duca noul tip de anvelope de tip Pax System la capacitatea de a rula in conditii de securitate cu presiune zero pe o distanta de 200 km cu o viteza maxima de 80km/h, pastrand ca necesitate primara existenta senzorului din interiorul jantei, ca indicator al presiunii exercitate asupra anvelopei.

Servicii anvelope camioane / Geometrie

Alinierea roţilor reprezintă un element cheie al întreţinerii anvelopelor, prin care se asigură obţinerea unor performanţe optime, a unei uzuri uniforme şi a unei durate de viaţă mai mari a anvelopelor. Specialiştii Bandt pot recunoaşte defectele de aliniament asociate cu un anumit tip de uzură a anvelopei.


Un aliniament corect al rotilor asigura reducerea costurilor prin:

  • randament kilometric optimizat - alinierea incorectă reprezintă una dintre cele mai importante cauze ale uzurii anvelopelor - o dereglare de 1 mm a convergenţei provoacă o scădere cu 7% a randamentului kilometric.
  • uzură mecanică redusă - atunci când roţile sau osiile nu sunt aliniate, părţile mecanice, cum ar fi componentele suspensiei şi cuzineţii, sunt supuse solicitărilor crescute şi uzurii premature, care au ca rezultat creşterea costurilor de mentenanţă şi a imobilizărilor.
  • economie de carburant - rezistenţa la rulare a anvelopei creşte în cazul unei alinieri incorecte - alinierea corectă reduce consumul de carburant şi cheltuielile de exploatare.
  • siguranţă crescută - manevrabilitatea vehiculului, siguranţa şi confortul conducătorului auto depind în egală măsură de alinierea roţilor şi a osiilor.


Sfatul expertului

 


Geometria roţilor poate avea de suferit dacă treceţi cu maşina peste gropi, delimitatoare de viteză sau borduri. Aceasta poate duce la o uzură neuniformă a anvelopelor, senzaţia resimţită fiind aceea că maşina „trage” într-o parte. Pe de altă parte, consumul de carburant creşte, iar anvelopele se uzează prematur. Specialiştii Euromaster recomandă ca geometria să fie verificată periodic, dar şi după impactul cu bordura sau după trecerea peste o groapă sau peste delimitator de de viteză, dacă viteza de deplasare a fost una mare.